Nie wszystkich to cieszy, ale faktem jest, że papierowa reklama jest dosyć szybko spychana na pobocze informacyjne na rzecz reklamy elektronicznej. Dotyczy to również agroturystyki i wszelkiej innej bazy noclegowej. Ulotkę, owszem, ktoś sobie weźmie na pamiątkę, ale takich osób jest coraz mniej.
Od czego zatem zaczynamy
By skutecznie poinformować potencjalnego klienta o naszych usługach agroturystycznych musimy mieć przede wszystkim w zanadrzu coś, co będzie budziło skojarzenia z naszym podmiotem. A to jest przede wszystkim odpowiednia nazwa i logo. Ważna jest również charakterystyczna kolorystyka.
Kolejnym, krokiem, jeszcze przed startem powinno być zaistnienie w sieci…
Portal, czy fanpage?
To bardzo ważne pytanie w dobie ekspansji i niebywałej skuteczności Facebooka, bowiem niektórzy facebookowego fanpage utożsamiają z portalem.
Fanpage jest świetnym narzędziem informacji ale ma jednocześnie swoje ograniczenia, wziąwszy choćby pod uwagę możliwości interfejs – dużo mniejsze niż na typowym portalu. Atutem fanpage jest jednak jego powiązanie z największym medium społecznościowym.
Mimo to pierwszym krokiem powinien być portal, ze względu między innymi na jego możliwości związane z zagospodarowaniem graficznym (w tym i typograficznym) i możliwością bardziej wyrazistego i przyjaznego sortowania informacji, na przykład z podziałem na elementy oferety.
Najlepszym wyjściem jest zatem – najpierw założyć portal i potem fanpage. Na tym drugim dawać przy okazji linki (odnośniki) na portal.
Przykłady ciekawych portali posiadają niektóre gospodarstwa agroturystyczne w mazowieckiem.
Inne portale
Właściciele gospodarstw mają do dyspozycji inne portale, gromadzące (i udostępniające) informacje o podmiotach reprezentujących konkretne branże. Mogą to być portale zrzeszające gospodarstwa, ale również i takie jak OXL, booking.com, agroturystyka.pl lub fajne wczasy.pl
Część z tych portali bierze opłaty za zamieszczenie takich informacji. Ale bez nich trudno się jest obejść. Zwykle znajdujemy tu opisy ofert, ceny noclegów oraz usług dodatkowych. Natomiast fanpage to medium, które warto jest odświeżać przynajmniej co kilka dni, nawet akcentem humorystycznym.
Oczywiście, dobrze jest mieć kontakt z lokalnym punktem IT oraz wpis na portalu takiego biura.
Czego należy unikać
Przede wszystkim należy unikać mailowych ofert proponujących obecność w jakiejś bazie danych. Temu trzeba się dokładnie przyjrzeć, by nie stracić sporych pieniędzy.